úterý 1. dubna 2014

#158 Jména vlaků

Už jsem to načal před časem: mám rád věci, které mají jména. Na světě však existuje jedna veliká nespravedlnost: některé vlaky jméno mají, jiné ne. Od nás z Kolína jezdí do Prahy pouze dva spěšné vlaky, ale oba mají své jméno: Rokytka a Labe. Na stejnou trať se ještě v Poříčanech připojuje Šembera od Nymburka.





U rychlíků je to složitější. Když jedu brzy ráno do práce, první spoj je bezejmenný. Čáslavský R 964 v 5.08 žádné jméno nemá. Pak se v 5.37 vrací Jan Kašpar z Pardubic a v 6.14 Karel Havlíček Borovský – překvapivě z Havlíčkova Brodu. Hodinu po Janu Kašparovi však v 6.27 opět nasedám do bezejmenného R 878 ze Svitav. InterCity Ostravan v 7.07 mívá zpoždění a já nemůžu přijít na princip, kdy má navzdory tomu přednost před ostatními vlaky a kdy ho předežene Kačina z Jihlavy (7.14). Vždycky vyjíždí dřív ten rychlík, ve kterém nesedím. Nevadí. Kdybych kvůli vodění do školky nestíhal ani Kačinu, je tu dlouhodechý R 892 Buchlov, který vyjel už po čtvrté ze Starého Města u Uherského Hradiště – tou dobou jsem včera vstával na tu bezejmennou devětsetšedesát čtyřku. Když si chci opravdu udělat bene, jedu po osmé Zlínským Expresem a dám si párek a džus v jídelním voze. To už ale dorazím do práce opravdu pozdě.



Cestou zpátky si vždycky pletu Jana Kaplana a Jana Kašpara, ale Šíravu nezapomenu nikdy a jednou se do toho východoslovenského jezera prostě musím zajet vykoupat.

Foto: Strnda, zdroj: ŽelPage




Osobáky? Nemají jméno nikdy. Že by jich prostě bylo moc a často se měnily?

Pořád mám v plánu spustit iniciativu ZA DOPOJMENOVÁNÍ DISKRIMINOVANÝCH RYCHLÍKŮ. I kdyby měly být v příštím grafikonu zrušeny, alespoň ten jeden rok by jezdit mohly, ne? Zajímavých osobností máme dost právě v regionech, ze kterých se sjíždějí do centra republiky. Pomohli byste mi?

Žádné komentáře:

Okomentovat