sobota 27. prosince 2014

#234 Michal Kašpárek

Nebojte, Kristýna Kašpárková může být v klidu. Nevyměnil jsem pražskou kavárnu za brněnskou a neposedávám teď v rohu u Tří ocásků a po spoluzakladateli veselé stránky Žít Brno platonicky nepokukuju. Jen mě fakt baví jak a o čem píše. Protože dost možná patří mezi nejbystřejší komentátory v Česku.

Fotka je odsud. Ty čtyři znaky a mezeru jsem přimontoval já.


S trochou patosu (a cool anglicismu) bychom mohli Michala Kašpárka nazvat disruptorem. Hezky česky: člověkem, co rád ostatním narušuje jejich pečlivě budované světy - a to jak ideologické, tak ty osobní. Uzemňuje kazatele hypercool životních stylů, relativizuje zdánlivě neotřesitelné pravdy. Skoro už pět let pro webový magazín Finmag recenzuje knížky a od jisté doby i (skoro) každý čtvrtek publikuje komentáře. Mírní hype z kultů, které zesiluje moderní internetová a freelancerská doba (hnutí za svobodu v práci nebo inspirativní konference), v poslední době se nebojí pouštět i do politiky a jeho oblíbencem je marxistický filozof Slavoj Žižek. A umí taky zdravě motivovat.

Michal je ten druh publicisty, kterých máme na českém paloučku stále nedostatek. Reflektuje postinternetovou/postsociálněsíťovou/technologickou dobu z nečekaných pozic. Chytře a čtivě. 

Můj tip do nového roku tedy zní: Čtěte Kašpárka! A třeba si stáhněte výběr toho nejlepšího, co za poslední dva roky napsal.

Pokud vám tenhle text zní jako pochlebování, máte samozřejmě pravdu. Ale z polních průzkumů v mém okolí jsem zjistil, že Michala zná trestuhodně málo lidí. A svým známým přece taky doporučíte dobrou knihu, ne?

Žádné komentáře:

Okomentovat