středa 25. března 2015

#254 Bošský přístup



Kolikrát už se vám v životě stalo, že byste se vážně zamilovali do něčeho echt německého? Psal jsem o holandských sýrech, ale tohle je něco zase úplně jiného. Jde o zážitek. A podíl na něm má i jedna dáma z jižní Moravy.

Zjistil jsem, že nemám na pile rovné pravítko. A k čemu pravítko, když není rovné, že. Možná jsem na ní řezal příliš těžké kusy tvrdého dřeva? Nevím. Nicméně pravítko je hliníkové, moc na tom není co spravovat a nezbývá než ho vyměnit. Zkoušel jsem obeslat dotazem několik servisů, které se holedbaly, že spravují i nářadí znašky Bosch. Asi napotřetí jsem se „dovolal“ a z konverzace vyšlo, že oni sice náhradní díl nemají, ale mám se zkusit podívat přímo na doprovodné stránky Bosche. A pak to začalo.

Nejdřív jsem nevěděl, co a jak hledat. Po chvíli jsem narazil na telefonní číslo na českou centrálu. Zavolal jsem tedy do Mikulova. Milá paní mi po telefonu vysvětlila, jak hledat v katalogu. A tam jsem užasl. Všechny typy a modely zelené i modré řady ručních elektrických nástrojů Bosch mají k dispozici detailní popis. Co popis, dokonalou podrobnou dokumentaci. Jsou doslova vizuálně rozebrané na jednotlivé šroubky. Každý má své číslo, své místo. On-line se můžete podívat na jeho detailní specifikaci a zobrazí se vám dokonce i cena dílu v korunách. Na tři kliknutí máte v nákopním košíku třeba odrušovací filtr za 48 korun.

http://www.powertools-aftersalesservice.com





Chvíli jsem na to koukal, až jsem našel to své pravítko. Milá dáma ze servisního střediska mi poradila, jak dohledat přesný model pily (liší se podle roku výroby a toho, jestli jsou určeny pro USA, Británii, Švýcarsko, nebo zbytek Evropy). Objedal jsem díl za 1200 plus poštovné. Druhý den dorazila služba GLS a protože na vrátnici nedokázali rozluštit mé jméno Samuel Tit?ra, odvezla si balík do depa. Druhá recepční si po chvíli vzpomněla, že Samuelů v budově zas tak moc není a hned mi volala, že jsem se minul s balíkem. Po dvou telefonátech (Bosch a GLS) jsem balík našel a tešil se na něj další ráno.

Jenže ouha. Přišel v ohromné krabici (40 x 40 x 150 cm) a když jsem ho dovlekl do kanceláře a vybalil. zjistil jsem, že nový díl má stejný problém, jako to staré pravítko. Ufff. A už jsem v duchu začal nadávat na „číňany“. Ale co dělat. Nafotil jsem detailně problém, zavolal do Mikulova... a paní se mne hned po představení ptala, jestli dorazilo pravítko. Potěšilo mě, že si mě pamatuje a domluvil jsem se s ní, že jí pošlu mailem fotky. Za chvíli mi volala zpátky, že na to technici koukali, a že odpoledne dorazí GLS, aby si balík odvezlo zpět (zadarmo).

Zanedlouho poté, co si ten malý hliníkový odlitek v obrovitém balíku zpátky převzala přepravní služba, přišla e-mailem odpověď, že je díl v pořádku, že byla chyba způsobena „manipulací“. Že to utáhli a posílají zpátky. Když už jsem měl tak dobrou dosavadní zkušenost, nedalo mi to a opět jsem volal do Bosche. Spolkl jsem pocit, že ze mně technici dělají blbce, vždyť jsem s tím nijak nemanipuloval, jen jsem díl vybalil z krabice. A že by se utažením narovnal hliníkový profil? Nicméně jsme se s trpělivou a vstřícnou podporou domluvil, že mi dají číslo na jejich specialistu, a když budu mít problém, zavolám přímo jemu.

Zanedlouho přišel balík, tentokrát o malinko menší. A víte co? Pravítko v něm bylo, ještě s mými otisky prstů – ale dokonale rovné. Vážně to utáhli a pomohlo to. Byl jsem na vrcholu blaha. Těšil jsem se domů a vyrazil v mezičase na schůzku. Chvíli po poledni volá neznámé číslo. Mužský hlas se představuje, vysvětluje, že dostal od Bosche kontakt, a že si chce ověřit, že je všechno v pořádku a jestli nepotřebuju nějak pomoci.

Byl jsem na rozpacích. Tolik trpělivé péče a pozornosti se mi už dlouho nedostalo. A to jsem jen drobným kutilem, majitelem tří hobby nástrojů nejnižší cenové kategorie. Chtěl jsem si nedávno koupit další malý nástroj. Uvažoval jsem o Makitě. No, nakonec myslím, že sáhnu po o trochu méně výkonném stroji. Ale od Bosche.

Žádné komentáře:

Okomentovat