čtvrtek 26. března 2015

#255 Pravý domácí časopis

Nejspíš si teď říkáte "Ale o něčem takovém už přece psala, nějakou ódu na všechno domácí si vybavuju" (teda pokud 1000 radostí čtete aspoň trochu pravidelně). Ano, oslavný epos na domácí zdroje tady už byl, tak o čem je řeč?
Na podzim jsem byla s dětmi, mými kamarádkami a jejich dětmi na naší tradiční dovolené. Jedna z kamarádek přivezla na ukázku pár výtisků různých časopisů. Na první pohled mě zaujal jeden s naprosto odlišnou obálkou. Vypadal jako starý sešit, snad ještě z doby, kdy chodili do školy moji rodiče, jen barevnější a veselejší. Zvědavě jsem ho prolistovala a hned v čísle, které jsem držela v ruce, mě zaujalo několik článků. Ano, je to ten Pravý Domácí Časopis, o kterém jsem se už jednou zmiňovala. Tehdy jsem měla právě čerstvě zakoupený svůj vlastní první výtisk a byla jsem z něho nadšená. Přečetla jsem ho od začátku až do konce.
Tak čím si teď zasloužil vlastní bod v Tisíci věcí, které mně dělají radost? Od té doby si ho kupuju pravidelně. Dokonce jsem v lednu narazila na výprodej téměř všech čísel roku 2014. A zjistila jsem, že zatímco poctivě louskám ten nejaktuálnější, sebral mi muž jeden časopis z loňska a se zájmem ho celý přečetl.
Ten měsíčník zbožňuju. Představuje neskutečně zajímavé lidi, například Miru Ahimsu, který žije bezekostopým životním stylem, Garyho Edwardse, který u nás založil Zdravotního klauna nebo třeba Jaroslava Duška, ne jako herce, ale jako otce a dědečka, který má svoji filozofii o vztazích. Přináší zajímavé články o přírodě, rostlinách a zvířatech, o práci a symbióze s nimi, jejich ochraně; o neobvyklých kurzech a seminářích (například aquahealing nebo tanec v naprosté tmě); o netradičních životních stylech (kromě výše zmíněného bezekostopého například život v jurtě); recepty ze známých i méně známých ingrediencí, fejeton o odvrácené straně matky, články o neobvyklých podnikatelských plánech. To všechno v zajímavém designu a přitažlivé obálce.
Navíc jsem nedávno zjistila, že přesto, že se dá nejčastěji sehnat v prodejnách zdravé výživy nebo bioobchůdcích, mají ho v našem městečku v trafice. Z malé radůstky se stala velká radost.
Taky máte nějaké periodikum, jehož nového vydání se nemůžete dočkat?


Žádné komentáře:

Okomentovat