pátek 20. června 2014

#187 Dojíždění do práce

Mimořádný příspěvek od Luboše Račanského

…lodí vlakem metrem a pak tramvají…

Nechtěl jsem, aby moje děti vyrůstaly ve městě, ačkoliv pracovně jsem na Praze v podstatě závislý. Dojíždění mi nevadí, jsem na něj zvyklý už od gymplu. Vzpomínáte na svou školní docházku? Nejpozději chodili spolužáci, kteří bydleli nejblíž. Dojíždění vás nutí vyrážet z domova včas a rovněž včas odcházet z práce. Já to mám od dveří domu ke dveřím kanceláře hromadnou dopravou hodinu a půl. Srovnejte to s někým, kdo bydlí v Praze a dojíždí klidně i hodinu.

Důležité je tento čas strávit smysluplně. Cestou jsem offline. Je to dobré pro zachování duševního zdraví. Na většině území je stejně mizerné pokrytí a i když je to místy lepší, tak na telefonu stejně nezvládnete víc, než sjet lajnu na twitteru. Díky tomu přečtu, kromě týdenníku Respekt, i dost knih. Doma mě čeká manželka, dvě děti a rozestavěný dům, takže na čtení moc prostoru nezbývá.

Na autobus nebo vlak se nabližuju (výjimečně jedu celou cestu) autem, kde se, zatím, číst nedá. Ovšem můžete poslouchat audioknihy nebo podcasty. Na motivy třináctidílné knižní série o české historii od Petra Hory-Hořejše vznikl v Českém rozhlase pořad Toulky českou minulostí. Na Vltavě sledovali po celý rok symbiózu rockové hudby a poezie v projektu v projektu Ro(c)k v poezii. Na Radiu Wave doporučuji dva pořady, Ve vlastní šťávě (Michal "Rachad" Hromas o gastronomii) a Bourání (Adam Gebrian rozhovory převážně s architekty). Knihovna Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně poskytla audioknihu Tomáš Baťa: Úvahy a projevy, kterou namluvil Alfred Strejček. O své posedlosti učením se už jsem psal. Jestli to máte stejně, tak vám třeba udělá radost 6 Minute English od BBC. Ke klasickému vzdělání patří i znalost Bible, ale ta kniha je především dlouhá, že? Ze Starého zákona vím o Tóře, kterou načetl Jaroslav Achab Haidler. Celý Nový zákon je k dispozici díky překladu Bible21.

Nemyslete si, že občas jen tak nekoukám z okna, ale to spíš na trasách, kde nejezdím tak často. Občas mě mile překvapí setkání s nějakým známým. A jak to máte s dojížděním vy?

Žádné komentáře:

Okomentovat