čtvrtek 20. března 2014

#153 Jarní slunce

Má to tak většina lidí, které znám, takže dnešní příspěvek pro 1000 věcí, které mně dělají radost bude o jedné z těch hromadných a všeobecných radostí. U mě je právě aktuální, tak tady je.
Po zimě, ať byla jakkoli mírná jako ta letošní, a nedostatku světla a paprsků vyjde slunce. Po dnech mdlého svitu s šedým odstínem začne slunce hřát. Nabíjí energií, zásobuje vitamínem D, kterého se nám v zimních měsících nedostávalo.
Máme ložnici orientovanou na jihovýchod, takže nám oknem proudí paprsky od brzkého rána do pozdního odpoledne. Mám tak možnost na sobě pozorovat, jak velký vliv na mne má slunečný den. Například se budím snadno, brzo a s úsměvem. S dobrou náladou se den startuje mnohem lépe a díky tomu, že se budím někdy mezi šestou a sedmou, mám na všechno i dost času. Dokonce se mi k ránu zdávají i hezčí a barevnější sny. Třeba ten dnešní…
Nemluvě o tom, že nepotřebujeme přes den topení, většinu místností spolehlivě vyhřeje slunce.
V domě se všechno projasní, venku vybarví a prohřeje. Vzduch zavoní jarem (myšleno ročním obdobím, ne prostředkem na nádobí) a mám chuť vylézt na zahradu, strávit na ní celý den a zalézt až se západem slunce. Odhazuju oblečení po vrstvách a nastavuju se hřejivým dotekům slunce (a taky se občas spálím).

Ty první jarní sluneční paprsky prostě dokážou zázraky.

Žádné komentáře:

Okomentovat