čtvrtek 25. července 2013

#24 Latte art

Jedna z věcí, které mi dokážou zpříjemnit den a udělat velkou radost, je kafe s obrázkem.
Mám v Brně jednu svou oblíbenou kavárničku, kam se snažím zajít pokaždé, když jsem ve městě (zdrobnělinu „kavárnička“ jsem použila záměrně, její půdorys totiž nedosahuje ani 5 m2). Už zdálky mě vítá dvojice baristů s úsměvem, při přípravě kávy zapředou přátelský rozhovor a objednanou kávu dekorují mléčným obrázkem. Možná se to někomu zdá jako bezvýznamná drobnost nebo snad i jako samozřejmost. Mně ale ne. Pro mě je to známka toho, že si někdo s mou objednávkou dal práci, že mu záleželo na tom, abych byla spokojená, a že mi chtěl udělat radost. Toho si hodně cením. Nemluvě o tom, že pokaždé dostane „kafíčko“ i prcek (našlehané mléko se sirupem a zdobením), mnohdy na účet podniku.
Možná namítnete, že se mi příjemného přijetí, úsměvu, družného rozhovoru, latte artu nebo dětského nápoje dostává proto, že už jsem v této kavárně takzvaně „štamgastem“. Ano, nejspíš je to tak. Ale ikdyž jsem si tam kdysi kupovala Caffé Latte poprvé, dostalo se mi stejně vřelého zacházení, úsměvů a kouzelného obrázku.

Nejsem velký milovník kávy, pravidelně ji nepiju a dokážu si bez ní představit den. Nerozeznám kvalitní zdroj a dělím různé druhy jen na „chutná“ a „nechutná“. Když už si kafe dám, tak s cukrem a s mlékem (omlouvám se všem kávomilcům, tak to je). O kvalitě instantního prášku, který mám doma, si nedělám iluze. Na hrnku takového hnědého kakaa bych nevykreslila obrázek ani pastelkama. O to víc mě potěší, když mi někdo naservíruje šálek kávy mnohem lepší chuti, stonásobně hustější pěny, vše korunováno obrázkem z našlehaného mléka. A to celé, doprovázeno milým úsměvem přátelské baristky nebo oblíbeného baristy a přáním hezkého dne, to prostě musí udělat radost.

"objímací" kafe je od mého kamaráda Honzy K.

Žádné komentáře:

Okomentovat