pátek 26. července 2013

#25 Pohled do krajiny

Odmalička jsem milovala spíš přírodu než města. Když jsem byla malá, rodiče se mnou každý víkend někam jezdili. Na chalupu nebo jen tak na výlet, do hor, i do blízkého okolí. Tehdy se pravděpodobně zrodila moje vášeň – dlouhé zírání do nekončící krajiny.

Naplňuje mě to hřejivým pocitem. Cítím, že jsem součástí něčeho velkého, krásného a nekonečného. Něco, co nemá začátek ani konec, přesto to je a svou existenci si náramně užívá. Uvědomuji si, jaké mám štěstí, že vůbec jsem. A že můžu vidět to, co vidím.

Nejlépe se mi „kochá“ na horách. V Alpách, Tatrách, ale i v našich Krkonoších. V létě i v zimě se vrcholky nalevo i napravo derou k nebi. Tam, kde jeden končí, druhý začíná. Při pohledu na ně se jen stěží ubráním oné slavné české větě „to jsou panorámata“. Myslím to ale zcela upřímně. Nádherně se pozoruje také moře, jezero nebo větší rybník a jejich okolí, se kterým splývají. Miluji i obyčejné zelené louky, žluté pole z řepky nebo slunečnic a lány s otepi slámy. Nakonec není od věci ani pozorovat z výšky specifickou krajinu města. Domy a domečky, proud červených střech, tyčící se věže kostelů… A nad tím slunce, které vše pozoruje z výšky a hlídá každý kousek této krásné země.

Možná to celé souvisí ještě s jednou vášní – lezení na všechno, co je v okolí zdaleka nejvyšší a z čeho je dobrý výhled na všechny světové strany. Ale to možná někdy příště. Krajina se totiž dá pozorovat i na cestě, v autě nebo ve vlaku. Jenomže v takových případech bych nejradši vyskočila a utíkala bych napříč tím, co se mi tak hrozně líbí.

Žádné komentáře:

Okomentovat